Dag voor vertrek - Reisverslag uit Breedenbroek, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu Dag voor vertrek - Reisverslag uit Breedenbroek, Nederland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Dag voor vertrek

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Mei 2015 | Nederland, Breedenbroek

Jaaa hier issie dan! Op veler verzoek toch maar een blog gestart waar ik jullie op de hoogte kan houden van mijn avonturen in Tanzania!

Morgen om 12.00u vertrek ik samen met Liz vanaf Schiphol, waarna we na een tussenlanding in Istanbul om ongeveer half 3 's nachts (lokale tijd, het is er een uurtje later) in Dar es Salaam zullen landen. Daar ontmoeten we de volgende dag dan Roel en Laudi, en met z'n vieren vliegen we op zaterdagochtend verder naar Mwanza. Daar worden we opgepikt door onze voorgangers in Tanzania die een hotel voor ons geregeld hebben en ons de stad gaan laten zien, en op één van de dagen daarna volgt nog een busritje van pakweg een uur of 5/6 naar Biharamulo. Liz en Roel stappen na een paar uurtjes in Sengerema al uit waar zij hun coschap zullen gaan doen, en Laudi en ik moeten dan dus nog eventjes verder naar Biharamulo.

Daar zullen we dan drie maanden wonen in het, in Biharamulo wereldberoemde, Mzungu House (Mzungu = blanke), een huisje op het ziekenhuisterrein waar we ook ons coschap zullen gaan doen. Een toeristische trekpleister voor de inwoners, aapjes kijken voor hen zullen we maar zeggen.

Backpack is ingepakt en de zenuwen beginnen te komen, dat hoort er allemaal bij heb ik begrepen van een paar ervaringsdeskundige vriendinnetjes..

Bedankt voor de lieve kaartjes die ik al heb gekregen! Ze gaan allemaal mee in mijn dagboekje, en ik hoop snel de eerste verhalen hier te kunnen schrijven!

• 27 Mei 2015 - 21:18

Erna:

Lieve Mirjam...wens je een leerzame, onvergetelijke, avontuurlijke en mooie tijd daar! Pas goed op jezelf en zie je graag in september terug. Heel veel liefs, Erna

• 28 Mei 2015 - 13:58

Marije:

Nichtje...

Heel veel succes, maar ga zeker ook genieten van deze prachtige ervaring!!
    We gaan de verhalen zeker lezen en aanhoren als je weer terug bent in september...

Veel liefs Marije & Wouter

• 28 Mei 2015 - 21:19

Ada En Wim:

Mirjam,
    Nogmaals veel plezier en succes.
    We zullen je verslag met belangstelling volgen,
    hartstikke leuk!
    Liefs, Ada en Wim

• 29 Mei 2015 - 21:07

Tine En Hans:

Hoi Mirjam
    Wij wensen je heel veel succes, plezier en sterkte met alles.
    We blijven je volgen!
    Lieve groet van Hans en Tine